Tot i la situació sanitària, des d’AFNE hem seguit treballant tots aquests mesos tant per a les famílies com per al projecte de cooperació amb el centre maternoinfantil de Muketuri. No hem pogut fer-ho presencialment, però us volem compartir algunes de les accions que hem portat a terme darrerament.
Reunió a l’ICAA
El 25 de maig, juntament amb l’associació IMA (Amics dels Infants del Marroc) vam tenir una reunió amb la que durant els últims anys n’ha estat la directora, Agnès Rusiñol, i amb Aina Oms de l’àmbit jurídic de l’ICAA (Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció). Va ser una reunió en què vam fer balanç de la col·laboració en el tema seguiments, del funcionament de les subvencions i en què es van fer propostes de futur relacionades amb l’adopció i l’escola, i amb la postadopció.
Amb el canvi de direcció, hem demanat una nova reunió per poder engegar les propostes i confirmar que es continuaran concedint les subvencions que, com ja sabeu, ens ajuden a poder fer moltes de les activitats de l’associació.
Nous companys de pis
Des de l’1 de juliol IMA i AFNE compartim seu amb La Merienda Integra, una associació sense ànim de lucre treballa per aconseguir la inserció integral de persones en risc d’exclusió social.
Activitats subvencionades
Com ja sabeu, aquest últim any s’han pogut dur a terme 4 projectes, subvencionats per l’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció:
- Tallers de formació i acompanyament en la postadopció
- Espais AFNE
- Etiòpia en positiu: tallers de cuina etíop en família i notícies sobre Etiòpia
- Formació cap a l’autoregulació, resiliència i comunicació per a famílies adoptives
Aquests projectes els hem portat a terme durant el darrer trimestre del 2020 i el primer trimestre del 2021. Des de la secretaria d’AFNE, la junta i els col·laboradors que ens han ajudat a organitzar aquestes activitats, se n’ha estat preparant tota la documentació de justificació i la memòria per presentar a l’ICAA.
Esperem en breu la nova convocatòria del 2021 i que el canvi de direcció de l’institut mantingui aquesta iniciativa tan positiva per a les associacions de famílies adoptives.
Mentrestant, seguim preparant propostes i activitats per a dur a terme sempre que la situació sanitària ho permeti. Us seguirem informant!